Voluminosité

On tour

Duo – 1 anthropomorphous sculpture. (indoor or outdoor, by day, 45 min)

 

©Pierre Soulier – Chalon dans la rue

Mischievous and playful, the dancers grab a bunch of forking, falling, rolling metallic tubes. Under their suspensions, hangings and acrobatics, we can guess a human being liven up. They cannot stop play togeher, as friends, partners or rivals.

Shattered object, are you alive?
All around the show, the spectators will feel sucked by the upward spiral of the choreography : the construction and the transformation of this place to live in.

©Pitsfoto – Bolzano Danza Festivale
©retouramont – Festival Par Has’ART

Production : L’Abattoir/CNAR de Chalon, le Pôle de Cirque et Rue ainsi que le Hangar, fabrique des Arts de la Rue d’Amiens, la Briqueterie – CDC du Val-de-Marne, le Théâtre de Cachan, le Théâtre de Châtillon, l’Espace Culturel Multimédia Le Chaplin à Mantes-la-Jolie et Collectif 12, l’Académie Fratellini, le CCN de Créteil, la ville de Bagneux.
La compagnie est conventionnée par : le Conseil Général du Val-de-Marne. La compagnie est subventionnée par : le Ministère de la Culture et de la Communication /DGCA (aide pour les Arts de la Rue),la DRAC d’Ile-de-France, le Conseil Régional d’île-de-France (aide aux projet Arts de la rue et Arts de la Piste), la SACD «Processus cirque».